مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 07:272022-08-22اقتصادي

خبر خوب| شکست طلسم پروژه سد کوهبرد بعد از 11 سال/آبگیری در اولین بارش سال جاری


پروژه سد شهید دلنسب کوهبرد شهرستان کهگیلویه بعد از گذشت 11 سال در اولین بارش سال جاری آبگیری خواهد شد و فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

- به گزار ش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سد شهید دلنسب کوهبرد تنها سد خاکی این شهرستان در سال 1390 با هدف جلوگیری از سیلاب ها و توسعه بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفت، احداث این سد ظرفیت سالانه 2/5 میلیون مترمکعب آب را در خود داراست.

با توجه به این که توسعه کهگیلویه در گرو پرداختن به محصولات کشاورزی است از مزایای این سد می توان به افزایش تولید محصولات کشاورزی، ممانعت از مهاجرت، اشتغالزایی بیش از 300 نفر از جوانان این منطقه و از همه مهم تر بحث گردشگری این طرح نام برد.

هم چنین با اجرای این طرح 300 هکتار از اراضی دیم شهرستان به اراضی آبی تبدیل خواهند شد.

بیش از یک دهه مسئولان در مناسبت های مختلف با حضور میدانی بر این سد خبر از بهره برداری آن در 6 ماهه اول یا دوم سال می دادند اما این سد همچنان در تحقق وعده های بی شمار مسئولان رنگ می باخت.

حال در تازه ترین دیدار فرماندار کهگیلویه از این سد اخبار امیدبخش مخابره شد، سید عبدالعزیز موسوی در حاشیه بازدید از این سد در جمع خبرنگاران با بیان این که تاکنون 300میلیارد ریال برای این سد هزینه شده است اظهار کرد: فاز اول این سد در آینده نزدیک و ابتدای سال بارشی به بهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| شکست طلسم پروژه سد کوهبرد بعد از 11 سال/آبگیری در اولین بارش سال جاری

خبر خوب| شکست طلسم پروژه سد کوهبرد بعد از 11 سال/آبگیری در اولین بارش سال جاری